The Confiteor

I confess to Almighty God that I have sinned exceedingly in thought, word and deed: through my fault, through my fault, through my most grievous fault. Therefore I beseech blessed Mary ever Virgin, all the angels and saints, and you, my brothers and sisters to pray for me to the Lord our God.:gopray2:

CONFITEOR Deo omnipotenti, beatae Mariae semper Virgini, beato Michaeli Archangelo, beato Ioanni Baptistae, sanctis Apostolis Petro et Paulo, et omnibus Sanctis, quia peccavi nimis cogitatione, verbo et opere: mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Ideo precor beatam Mariam semper Virginem, beatum Michaelem Archangelum, beatum Ioannem Baptistam, sanctos Apostolos Petrum et Paulum, et omnes Sanctos, orare pro me ad Dominum Deum nostrum. Amen.

Peace

Je confesse à Dieu tout Puissant, je reconnais devant mes frères
que j’ai péché, en pensée, en parole, par action et par omission
Oui j’ai vraiment péché (se frapper trois fois la poitrine) !

C'est pourquoi je supplie la Vierge Marie, les Anges et tous les Saints   
    de prier pour moi le Seigneur notre Dieu.

(Que le Dieu tout Puissant nous fasse miséricorde   
    Qu'Il nous pardonne nos péchés   
    Et nous conduise à la Vie Eternelle)   

Amen

Ομολογώ παντοδύναμος Θεός, να ευλογημένη Mary ποτέ Virgin, στην ευλογημένη τον Αρχάγγελο Μιχαήλ, στην ευλογημένη Ιωάννη του Βαπτιστή, στους Αγίους Αποστόλους Πέτρο και Παύλο, και πάντων των Αγίων, που έχω αμαρτήσει υπερβολικά στη σκέψη, λέξη και πράξη: μέσα από δικό μου λάθος, μέσα από δικό μου λάθος, πιο τραγική, από δικό μου λάθος. Ως εκ τούτου, παρακαλεί ευλογημένη Virgin Mary ποτέ, ευλόγησε τον Αρχάγγελο Μιχαήλ, ευλογημένος ο Ιωάννης ο Βαπτιστής, των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, και όλοι οι Άγιοι, για να προσευχηθούν για μένα στον Κύριο τον Θεό μας. Αμήν.

Peace

Just a quick post that my latest colum over at www.traditium.com is about the confiteor :).

Thanks!

-T

DISCLAIMER: The views and opinions expressed in these forums do not necessarily reflect those of Catholic Answers. For official apologetics resources please visit www.catholic.com.